Utställning 26 mars


Detta har varit en riktigt spännnande, nervös, låååång dag, men framförallt lärorik och ROLIG dag! En otroligt bra miljöträning för Roxie!

Vi ställde ut Roxie för första gången och första gången även för matte :-)!

Roxie fick HP, BIR VALP, BIG VALP R :-)!

Bedömningsutlåtande

Feminin tik
Väl könspräglad
Välburna öron
Ädel hals
Bra proportioner i kropp
Markerat förbröst
Bra vinklar och stomme
Bra päls och färg
Rör sig med bra steg, men kunde vara lite fastare i sin front
*
Välvisad!

* vilket vi fick förklarat en 5 månaders valp inte kan ;-)

Som sagt en riktigt kul dag där vi fick träffa syskonen Exci med Ulrika och Griffin med Magnus, halvsyskonen Diesel, Athena och en som jag inte minns namnet på... (får uppdatera den i efterhand)!

Ett stort tack till Maria för coachning samt till Lasse! Ni är helt otroliga! Roligt att träffa Malin med familj (uppfödaren) från Sunnantorp!

Med denna hejarklack kändes det tryggt! ;-)

Sedan vi kom hem har Roxie mer eller mindre sovit hela kvällen och gosat med sina nya leksaker!






Kommentarer
Postat av: Ulrika och Excie

Stort grattis! Vilken premiär. Roxie kommer att sopa matten med sina "motståndare".

Jag fick av misstag med mig Roxies apa hem. Jag tar med mig den till nästa valpträff, eller ännu bättre - kom hit och hämta den så får syskonen leka.

2011-03-26 @ 22:05:58
Postat av: Helie & Roxie

Tack :-)!

Vi kommer mer än gärna och hälsar på hos brorsan!

2011-03-28 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0